مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 18:502023-06-27اقتصادي

نظارت 43 گروه دامپزشکی بر ذبح دام قربانی در سمنان


43 گروه دامپزشکی در استان سمنان بر ذبح دام قربانی نظارت دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اکیپ های نظارتی دامپزشکی روز عید قربان در قالب 18 گروه ثابت و 25 گروه سیار شامل 30 دامپزشک، 40 بازرس و 16 ناظر شرعی در روز عید در شهرستان های استان سمنان بر روند ذبح خارج از کشتارگاه به صورت رایگان نظارت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، دام مورد نیاز خود را از میادین عرضه دام و مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده است و حتی الامکان ذبح دام را در نزدیک ترین کشتارگاه به انجام رسانده است تا از ایجاد آلودگی های زیست محیطی و همچنین آلودگی های ثانویه در گوشت دام قربانی پیشگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: در صورت ذبح دام در منزل می توانند ضمن تماس با اداره دامپزشکی شهرستان خود یا سامانه اطلاع رسانی 1512 از خدمات اکیپ های سیار دامپزشکی استفاده کنند.

حسینی بیان کرد: تمام خدمات اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی در روز عید سعید قربان به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: شهروندان حتماً گوشت خریداری شده یا گوشت قربانی را قبل از استفاده، به مدت 24 ساعت در دما صفر تا 4 درجه سانتی گراد و در یخچال نگهداری کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت 43 گروه دامپزشکی بر ذبح دام قربانی در سمنان

نظارت 43 گروه دامپزشکی بر ذبح دام قربانی در سمنان