مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 09:102023-07-17اقتصادي

گردشگری سلامت؛ میانبری برای گسترش مبادلات اقتصادی و فرهنگی


سیستان وبلوچستان با توجه به دارا بودن ظرفیت های مناسب در زمینه گردشگری سلامت می تواند به عنوان یکی از مقاصد اصلی توریسم درمانی به شمار رود.

- ، گروه استان ها: یکی از حوزه هایی که می تواند تأثیر زیادی در توسعه گردشگری داشته باشد، گردشگری سلامت است.

گردشگری سلامت یا توریسم سلامت، بخش مهمی از صنعت گردشگری است و به سفرهایی گفته می شود که با هدف دریافت خدمات درمانی و پزشکی انجام می شوند.

تاریخچه گردشگری سلامت به هزاران سال قبل بر می گردد که مردمان در گوشه و کنار دنیا، برای استراحت و درمان به کنار رودخانه ها و چشمه های آب معدنی می رفتند، از این حیث چشمه های آب گرم همیشه یکی از نقاط مهم گردشگری سلامت از سالیان دور بوده و هست که به تجدید قوای جسمی و روحی انسان ها کمک می کند.

گردشگری سلامت محدود به یک حوزه خاص نیست، بلکه گردشگری سلامت را می توان از جنبه های مختلف بررسی و در سه دسته ورودی شامل مهاجرانی که از کشور زادگاه خود به یک کشور خارجی برای عمل جراحی و درمان بیماری سفر می کنند، دسته دوم برون مرزی که شامل افرادی است که برای درمان از کشور خود به دیگر کشورهای خارجی می روند و دسته سوم درون کشوری است که دربرگیرنده افرادی می شود که داخل کشور به منظور معالجه بیماری به دیگر نقاط داخلی و شهرهای کشورشان سفر می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری سلامت؛ میانبری برای گسترش مبادلات اقتصادی و فرهنگی

گردشگری سلامت؛ میانبری برای گسترش مبادلات اقتصادی و فرهنگی