مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 12:202023-06-24فرهنگي

ترکمنستان میزبان هفته فرهنگ کشورهای ترک


به میزبانی ترکمنستان در محل تئاتر ملی موسیقی و درام شهر عشق آباد مراسم افتتاحیه هفته فرهنگ کشورهای ترک برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، به میزبانی ترکمنستان در محل تئاتر ملی موسیقی و درام شهر عشق آباد مراسم افتتاحیه هفته فرهنگ کشورهای ترک برگزار می شود.

در این مورد معاونان نخست وزیر ترکمنستان در جریان نشست کابینه وزرا خبر دادند و اعلام کردند فردا، روز یکشنبه در  همین سالن تئاتر همچنین کنسرتی با شرکت گروه های مسیقی، فولکلور و نمایش آیینی از کشورهای ترک با همراهی ارکستری از سازهای محلی ترکمن برپا می شود.

برنامه اختصاص داده شده به سی اُمین سالگرد ترکسوی همچنین شامل نمایشگاه عکس در موزه هنر، نمایش های مشترک، اجرای موسیقی و رویدادهای دیگر، خواهد بود.

ترکمنستان در فعالیت سازمان بین المللی فرهنگ ترکی (ترکسوی) چه در حوزه فرهنگ و هنر و هم در زمینه تحقیقات علمی، مطالعه تاریخ، زبان، ادبیات، سنت های خلاق ملی اقوام ترک، مشارکت فعالی دارد.

تاکنون تعدادی از رویدادهای مهم بین المللی در ترکمنستان به طور مشترک با سازمان بین المللی فرهنگ ترکی از جمله در چارچوب اعلام سال 2014 به عنوان سال مختومقلی فراغی و اعلام شهر ماری به عنوان پایتخت جهان ترک در سال 2015 میلادی، برگزار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکمنستان میزبان هفته فرهنگ کشورهای ترک

ترکمنستان میزبان هفته فرهنگ کشورهای ترک