مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 16:312023-07-19اجتماعي

ساماندهی «بالیقلوچای» در انتظار تدبیر مسؤولان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، در روزگاری نه چندان دور، رودخانه ای پرآب از کوه های بلند سبلان و ارتفاعات بزغوش سرچشمه می گرفت و به سمت رودخانه قره سو می رفت که محلی برای تفریح و استراحت مردمان دیار اردبیل بود.

بالیقلو چای یا بالیخلی چای را در لغت، رودخانه ای پر از ماهی معنا می کنند که زمانی مردم برای تفریح به ماهی گیری در این رودخانه مشغول می شدند و اما این روزها صدای مطالبه از مسؤولان اردبیل برای رسیدگی به وضعیت نامناسب رودخانه بالیقلوچای این شهر به عنوان یکی از اصلی ترین تقاضای شهروندان اردبیلی در هر کوی و برزنی به گوش می رسد.

بالیقلوچای رودخانه ای در دل شهر اردبیل بوده که با توجه به ظرفیت های بالا می تواند با اجرای طرح های نوین به یکی از مناطق گردشگری در شهر اردبیل تبدیل شود و اما امروزه به واسطه خشکسالی های اخیر از یک سو و معطلی در اجرایی شدن ساماندهی و زیباسازی این رودخانه از سوی دیگر، اکنون تنها شاهد پیکر نیمه جانی از این رودخانه هستیم.

رشد جلبک ها، تجمع لجن، انباشت و ورود زباله های اطراف به داخل رودخانه و .

سبب ایجاد چهره نامناسب از این رودخانه در مسیر 11 کیلومتری آن از داخل شهر اردبیل شده و به خصوص در فصول گرم سال این موضوع به اوج خود رسیده و حتی در بخش هایی از این رودخانه هیچ آبی جاری نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی «بالیقلوچای» در انتظار تدبیر مسؤولان

ساماندهی «بالیقلوچای» در انتظار تدبیر مسؤولان