مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 08:522023-07-11اجتماعي

عدم لایروبی نهر سعدی در شادگان را خشک کرد


مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: نهر سعدی از چهار سال گذشته لایروبی نشده و همین عامل سبب شده آب وارد نهر نشود.

- جمشید اسلامیان مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شادگان صبح امروز در رابطه با علت خشک شدن نهر سعدی در این شهرستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: شهرستان شادگان یک هزار و 50 کیلومتر نهر دارد و بخش کشاورزی این شهرستان بر روی انهار سنتی متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه هر پنج سال یکبار این انهار باید لایروبی شوند، افزود: نهر سعدی از چهارسال گذشته لایروبی شده و هنوز زمان لایروبی آن فرا نرسیده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: اگر بخواهیم  سالانه 200 متر از نهر سعدی را لایروبی کنیم،  تامین اعتبار آن کار آسانی نیست و اعتباری که تخصیص داده می شود بسیار کمتر از مبلغ مورد نظر است.

اسلامیان با بیان اینکه کمبود اعتبارات سبب شده به جای اینکه سالانه 200 کیلومتر از نهر را لایروبی کنند تنها 50  کیلومتر آن را لایروبی کنیم، عنوان کرد: حدود بیست، سی سال است که نهرهای شهرستان شادگان با این نقیضه مواجه شده اند و علاوه بر نهر سعدی نهرهای زیادی لایروبی نشده اند.

وی بیان کرد: پس از دست و پنجه نرم کردن با مسوولان بالادستی همچنین رایزنی هایی که توسط نماینده شهرستان، فرماندار، امام جمعه و اداره جهاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم لایروبی نهر سعدی در شادگان را خشک کرد

عدم لایروبی نهر سعدی در شادگان را خشک کرد