مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 10:452023-07-08بين الملل

BBC از آموزش سواد رسانه برای فرانسوی ها تا دروغ پراکنی برای ایرانی ها


بی بی سی فارسی که سال گذشته با پخش شایعات و درو غ های گسترده درخصوص ایران عملکرد متفاوتی از خود به معرض نمایش گذاشت؛ این روزها در حال آموزش سواد رسانه با محوریت ناآرامی های فرانسه است.

- از شایعه تا واقعیت: ناآرامی هایی اخیر فرانسه که پس از کشته شدن نوجوان 17 ساله توسط پلیس این کشور آغاز شد، بیش از هرچیزی استانداردهای دوگانه رسانه ها و شبکه های ضدایرانی را برای مردم ما آشکار کرد.

در این میان حتی رسانه هایی مانند یورونیوز هم که فلسفه وجودی شان پوشش اخبار کشورهای اروپایی از جمله فرانسه است عملکرد متفاوتی را به معرض نمایش گذاشتند.

به عنوان نمونه درروزهای اوج اتفاقات فرانسه، یورونیوز به انتشار انگشت شمار خبر اکتفا کرد درحالی که سال گذشته علاوه بر صدها خبری که از ایران مخابره کرده بود، پوشش زنده هم انجام داد.

پوشش لحظه به لحظه اغتشاشات ایران 1401 بیش از 1800 مطلب علیه ایران و 325 با کلیدواژه مهسا امینی سمت راست: صفحه یورونیوز در بحبوحه اتفاقات ایران سمت چپ: صفحه یورو نیوز در اوج اتفاقات فرانسه   درکنار این، شبکه های ماهواره ای فارسی زبان (بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، من و تو، رادیو فردا و صدای آمریکا) و صفحات مجازی آنها در 46 روز (23 شهریور تا 9 آبان 1401) 38003 دروغ  درباره اغتشاشات ایران منتشر کرده اند؛ رسانه هایی که دربرابر اتفاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

BBC از آموزش سواد رسانه برای فرانسوی ها تا دروغ پراکنی برای ایرانی ها

BBC از آموزش سواد رسانه برای فرانسوی ها تا دروغ پراکنی برای ایرانی ها