مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 07:402023-07-11اقتصادي

برداشت گندم در استان سمنان ادامه دارد/ کالپوش مقصد کمباین ها


رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان از ادامه برداشت گندم در استان خبر داد و گفت: برداشت گندم در منطقه کالپوش میامی آغاز شده و همچنان مناطق شمالی استان باقی مانده است.

- محمد رضا قاسمی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه برداشت گندم از غرب استان سمنان از هفته اول خردادماه آغاز شده و با تلاش کشاورزان امسال وضعیت عملکرد بهتری را در قیاس با سال قبل داشتیم، ابراز کرد: در غرب استان گندمی وجود ندارد و شاهد برداشت 23 هزار تن برداشت گندم در شهرستان های گرمسار و آرادان بودیم.

وی با بیان اینکه در مناطق مرکزی و شرقی استان سمنان کار برداشت گندم کماکان ادامه دارد، افزود: عمده برداشت ها هم اکنون متعلق به کالپوش و میامی و نوار شمالی شهرستان های شاهرود و دامغان است.

رییس کل جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی گندم نیز آماده دریافت گندم کاشت شده توسط کشاورزان هستند، ابراز کرد: جهاد هم نمایندگانی را در این مراکز قرار داده است.

قاسمی درباره برخی کمبودها به خصوص در زمینه کمباین و ماشین آلات کشاورزی در زمان برداشت محصول گندم، گفت: خط اعتباری مکانیزه کردن ادوات کشاورزی، همه ساله برای خرید تجهیزات وجود دارد به صورت مشخص در شهرستان میامی که برداشت ادامه دارد، 60 دستگاه کمباین فعالیت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گندم در استان سمنان ادامه دارد/ کالپوش مقصد کمباین ها

برداشت گندم در استان سمنان ادامه دارد/ کالپوش مقصد کمباین ها