مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 15:102023-07-05فرهنگي

برخورد قانونی با مالکان بنای ریزش کرده در «پله بچیلون» دزفول


سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: با مالکان بنای ریزش کرده در مجموعه تاریخی «پله بچیلون» به دلیل تمکین نکردن در آواربرداری برخورد قانونی می شود.

- دزفول- سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول گفت: با مالکان بنای ریزش کرده در مجموعه تاریخی پله بچیلون به دلیل تمکین نکردن در آواربرداری برخورد قانونی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمیدرضا خادم صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ریزش یکی از خانه های تاریخی مجموعه پلابچیلون در سال های گذشته توضیح داد: یکی از خانه های تاریخی دزفول که به مرمت و بازسازی نیاز داشت به دلیل بی توجهی مالک ریزش کرد و باعث آسیب و تخریب قسمت هایی از خانه تاریخی همجوار و ریزش بخشی از هر 2 خانه تاریخی در مجموعه پلابچیلون شد.

وی افزود: امکان ورود ماشین آلات برای خاک برداری با توجه به شیب موجود در این منطقه وجود ندارد و به همین دلیل بر اساس قانون، مالک یا مالکان بنای تخریب شده مسئول جمع آوری آوار از مجموعه تاریخی هستند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول بیان کرد: بارها از مالکان درخواست کردیم تا آوار ریزش کرده در مجموعه را جمع آوری کنند و حتی در این راستا آمادگی همکاری با مالک وجود داشت که مالکان در این زمینه تمکین و همکاری لازم را نداشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد قانونی با مالکان بنای ریزش کرده در «پله بچیلون» دزفول

برخورد قانونی با مالکان بنای ریزش کرده در «پله بچیلون» دزفول