مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 13:352023-06-28اجتماعي

ضرورت ذبح دام در کشتارگاه های قزوین


با توجه به ممنوعیت ذبح دام در محیط خارج از کشتارگاه و در راستای رعایت نکات بهداشتی، کشتار دام در همه کشتارگاه های قزوین در روز عید قربان به شکل رایگان انجام می شود.

- ایسنا/قزوین مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: با توجه به ممنوعیت ذبح دام در محیط خارج از کشتارگاه و در راستای رعایت نکات بهداشتی، کشتار دام در همه کشتارگاه های قزوین در روز عید قربان به شکل رایگان انجام می شود.

مهدی جلوخانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ذبح دام در معابر عمومی به دلیل مخاطرات بهداشتی، زیست محیطی و اجتماعی ممنوع است و کلیه امور مربوط به ذبح دام به مناسبت عید قربان در کشتارگاه های قزوین رایگان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم از بیماری های مشترک دام و انسان است، تصریح کرد: باتوجه به فصول گرم سال، امکان آلودگی دام ها به این بیماری ها زیاد است لذا از شهروندان تقاضا دارم از خدمات رایگان دامپزشکی برای ذبح دام استفاده نمایند چراکه انتقال این نوع بیماری ها با تماس خون دام نیز امکان پذیر است.

مدیر کل دامپزشکی قزوین افزود: 22 اکیپ ثابت و سیار جهت بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی برای روز عید سعید قربان کشیک شدند که این تیم متشکل از کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ذبح دام در کشتارگاه های قزوین

ضرورت ذبح دام در کشتارگاه های قزوین