مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 00:402023-07-16بين الملل

موج گرمای بی سابقه و آتش سوزی جنگلی از شرق تا غرب جهان می تازد


گزارش های رسانه ای مرتبا از ثبت رکوردهای بالای دما در کشورهای مختلف جهان و چندین آتش سوزی جنگلی از جمله در کشورهای اسپانیا، ترکیه و آمریکا به دلیل گرمای شدید منتشر می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، موج گرمای بی سابقه و خشکسالی در سرتاسر دنیا از جمله قاره سبز، آمریکا و اخیراً در ترکیه همچنان می تازد و مشکلات و چالش های بیشتری را برای ساکنان مناطق جنگلی ایجاد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه روسیا الیوم ، در ادامه موج گرمای بی سابقه در سرتاسر دنیا، آتش سوزی گسترده مناطق جنگلی در سوگوکولوک استان هاتای ترکیه باعث تخلیه ساکنان این مناطق شد.

برپایه این گزارش، علت دقیق آغاز این آتش سوزی هنوز مشخص نشده است اما گرمای شدید هوا در روزهای اخیر در این منطقه به عنوان یکی از عوامل اصلی آغاز این آتش سوزی برشمرده می شود.

اداره منطقه ای جنگلداری تیم هایی را برای مبارزه با این آتش سوزی در حال گسترش بسیج کرده و در تلاش برای فرونشاندن شعله های آتش در حال گسترش، واحدهای هوایی و زمینی اطفای حریق به منطقه اعزام شدند.

در همین راستا، گرمای کم سابقه مردم بخش های مختلف جهان را با مشکلاتی مواجه کرده و در اسپانیا هزاران نفر منازل خود را تخلیه و ایتالیا، یونان و ژاپن نیز هشدار گرمازدگی صادر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج گرمای بی سابقه و آتش سوزی جنگلی از شرق تا غرب جهان می تازد

موج گرمای بی سابقه و آتش سوزی جنگلی از شرق تا غرب جهان می تازد