مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 13:152023-06-26اجتماعي

پایان هفته غبارآلود در انتظار خراسان جنوبی


کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با تقویت باد های 120 روزه در روز های پایانی هفته، سرعت وزش باد شدید، سبب خیزش گرد و خاک در استان می شود.

- جواد نخعی،کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: با تقویت باد های 120 روزه در روز های پایانی هفته، سرعت وزش باد شدید، سبب خیزش گرد و خاک در استان می شود.

وی گفت: در شب و روز گذشته شاهد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و آسمان غبار آلود در استان بودیم.

وی افزود: در شب و روز گذشته پیشینه سرعت وزش باد در علی آباد زارعین 83، بندان 76، خوسف 65 و بیرجند 58 کیلومتر در ساعت بود.

همچنین کمترین دیدافقی در حاجی آباد زیرکوه با 800 متر، بیرجند هزار و 200 متر، سرایان 5 هزار متر، سربیشه و طبس 3 هزار متر، فردوس و قاین 4 هزار متر و کمترین دید افقی در نهبندان دو هزار متر گزارش شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: انتظار داریم امروز به تدریج از غلظت گرد و غبار در استان کاسته شود هرچند که امروز و فردا در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک قابل پیش بینی است.

به گفته نخعی چهار شنبه تا پنجشنبه با تقویت باد های 120 روزه در منطقه سرعت وزش باد شدید، سبب خیزش گرد و خاک در منطقه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان هفته غبارآلود در انتظار خراسان جنوبی

پایان هفته غبارآلود در انتظار خراسان جنوبی