مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 12:202023-06-29سياسي

عید قربان نماد بریدن از علائق و تعلقات دنیوی و رسیدن به حقانیت الهی است


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در اسلام سه عید داریم که عید قربان، فطر و غدیر است و در عید قربان با بریدن از علائق و تعلقات دنیوی به حقانیت الهی می پیوندیم.

- ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در اسلام سه عید داریم که عید قربان، فطر و غدیر است و در عید قربان با بریدن از علائق و تعلقات دنیوی به حقانیت الهی می پیوندیم.

آیت الله سید حسن عاملی 8 تیر در خطبه های نماز عید قربان در شهیدگاه اردبیل بیان کرد: در اسلام سه عید داریم که عید قربان، فطر و غدیر است و عید قربان و فطر یک سفر معنوی هستند.

وی افزود: و عید غدیر که عید اکبر است برای این است که دو عید دیگر تحریف نشود و از بین نروند.

عاملی گفت: نقطه مشترک عید فطر و قربان احسان است و در عید فطر با پرداخت زکات فطریه و در عید قربان با ذبح قربانی و توزیع آن در بین مساکین زمینه قرب به خداوند فراهم می آید و شایسته است در عید غدیر نیز سفره های احسان باز شود.

امام جمعه اردبیل ضمن اشاره به اینکه از دوران حضرت آدم تاکنون انسان ها در برابر عظمت خداوند قربانی آوردند اظهار کرد: این اعیاد جنبه های تربیتی، معنوی، اقتصادی و سیاسی دارند و صرفاً عبادی نیستند.

عاملی تصریح کرد: قهرمان توحید در روز عید اضحی با ذبح تعلقات دنیوی نمایشی از اصالت انسان ها را نشان داد تا همه بدانند که بشر با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عید قربان نماد بریدن از علائق و تعلقات دنیوی و رسیدن به حقانیت الهی است

عید قربان نماد بریدن از علائق و تعلقات دنیوی و رسیدن به حقانیت الهی است