مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 10:502023-06-24اقتصادي

آغاز تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی


در تابستان نیز برای تولید پایدار برق و تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه ها، به طور میانگین روزانه 660 میلیون مترمکعب گاز غنی از میدان مشترک پارس جنوبی تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سلمان خزایی با بیان اینکه برای اطمینان از تولید گاز غنی از میدان گازی پارس جنوبی تعمیرات اساسی سکوهای این میدان در دستور کار شرکت نفت و گاز پارس و معاونت عملیات و پشتیبانی قرار گرفته است، افزود: این تعمیرات از 29 خرداد در گرما و شرجی خلیج فارس با سکوی شماره 5 آغاز شده است.

بعد از آن سکوهای شماره 6، 7، 8، 9 و پس از آنها تعمیرات اساسی سکوی شماره 1 و سکوی 17A، سکوی B17 و در ادامه سکوی 18A، سکوی B18 و سکوی شماره 15، 10 و 11 انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی سکوهای چهارگانه فاز 14 نیز انجام خواهد شد و در مجموع تعمیرات اساسی این سکوها تا پیش از آغاز فصل سرد و تا اواسط آبان ماه به اتمام می رسد.

خزایی با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی هر سکو 7 تا 20 روز زمان می برد، گفت: برای نمونه تعمیرات اساسی سکوی 16 به دلیل نوسازی خط لوله جدید و در سرویس عملیاتی قرار گرفتن آن توقف بیشتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم این توقف ها همزمان با تعمیرات اساسی، در مقدار تولید گاز تأثیر بگذارد و اکنون که فصل گرم است و نیاز گاز به جهت تأمین انرژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی

آغاز تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی