مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 09:402023-07-19بين الملل

درخواست پارلمان اروپا برای بازداشت لوکاشنکو


کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا ضمن تایید یک گزارش در مورد وضعیت در بلاروس، از کشورها و نهادهای عضو این نهاد خواست تا از دادگاه کیفری بین المللی بخواهند حکم دستگیری برای الکساندر لوکاشنکو صادر کند.

- کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا ضمن تایید یک گزارش در مورد وضعیت در بلاروس، از کشورها و نهادهای عضو این نهاد خواست تا از دادگاه کیفری بین المللی بخواهند حکم دستگیری برای الکساندر لوکاشنکو صادر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این درخواست بازداشت بابت آنچه دست داشتن الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهوری بلاروس در تخلیه کودکان از مناطق درگیر در اوکراین خوانده می شود، مطرح شده است.

در بیانیه مطبوعاتی کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا آمده است: بلاروس مسئول آسیب های ایجاد شده و جرایم ارتکابی در اوکراین است که شامل انتقال غیرقانونی کودکان از مناطق درگیر جنگ اوکراین می شود.

این گزارش همچنین از نهادها و کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهد تا اقدامات لازم و ضروری را در سطح بین المللی برای پیگرد قانونی علیه سیاستمداران و سران نظامی بلاروس مسئول ارتکاب جرایم علیه بشریت و نسل کشی انجام دهند.

دیوان کیفری بین المللی حکم دستگیری برای ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه و ماریا لووا-بلوا، کمیسیونر حقوق کودکان روسیه صادر کرده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست پارلمان اروپا برای بازداشت لوکاشنکو

درخواست پارلمان اروپا برای بازداشت لوکاشنکو