مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 12:202023-06-22بين الملل

دمشق: گروه های کُرد سوریه ابزار دست آمریکا شده اند


معاون وزیر خارجه سوریه گفت گروه های کُرد در شمال شرق این کشور به ابزاری برای سیاست های آمریکا تبدیل شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه در مصاحبه ای به انتقاد از رفتار سیاسی و جهت گیری گروه های کُرد این کشور پرداخت و گفت که آن ها به ابزار دست آمریکا تبدیل شده اند.

وی در حاشیه بیستمین نشست گفت و گوهای آستانه در قزاقستان، به شبکه العربیه گفت: گروه های کُرد در موقعیت بسیار بدی به سر می برند، بدون شک هیچ دستاوردی در سوریه نخواهند داشت، متأسفانه پذیرفته اند که ابزاری برای پشبرد طرح های آمریکا باشند، طرح هایی که تنها با هدف ضربه به سوریه و وحدت و یکپارچگی آن است .

این مقام سوری تأکید کرد: آن ها بدون حضور آمریکا هیچ جایگاه و وزنی ندارند، همانطور که به شما گفتم، پروژه جدایی کردها از سوریه هیچ سهمی از موفقیت ندارد، چرا که هم مردم سوریه هم دولت و هم جامعه جهانی با این موضوع مخالف هستند، از سوی دیگر آن ها نماینده کردها نیستند، کردها بخش جداناپذیری از بافت ملی سوریه محسوب می شوند .

به گفته ایمن سوسان، بسیاری سرکردگان گروه های کُرد، اهل سوریه نیستند و از خارج این کشور و از کوه های قندیل در شمال عراق وارد سوریه شده اند و از سوی دیگر در نظر آمریکایی ها آن ها ارزش چندانی ندارند و صرفا ابزاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمشق: گروه های کُرد سوریه ابزار دست آمریکا شده اند

دمشق: گروه های کُرد سوریه ابزار دست آمریکا شده اند