مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 04:402023-07-03اقتصادي

وضعیت خشکسالی در ایران چگونه است؟


رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه خشکسالی ها موجب نشست زمین و بیابان زایی می شود، گفت: بررسی میزان بارندگی ها درکشور طی یک بازه زمانی 10 ساله نشانگر این است که ایران بارندگی های مورد نیاز خود را دریافت نکرده .

- رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه خشکسالی ها موجب نشست زمین و بیابان زایی می شود، گفت: بررسی میزان بارندگی ها درکشور طی یک بازه زمانی 10 ساله نشانگر این است که ایران بارندگی های مورد نیاز خود را دریافت نکرده و در شرایط خشکسالی بوده است.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی یک سال گذشته اکثر مناطق کشور سهم بارشی خود را دریافت نکرده اند و آثار کم بارشی ها و کمبودها در طبیعت باقی می ماند، اظهارکرد: بارش هایی که کشور دریافت می کرد، وارد طبیعت می شد، چرخه آب تجدیدپذیر را ایجاد می کرد و موجب تقویب آب های زیر زمینی می شد اما در سه سال اخیر بر اثر خشکسالی هیچکدام از این جریانات رخ نداد.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره بارش های یکساله نیز اظهار کرد: بارش هایی که کشور طی یکسال گذشته دریافت کرده است در مقایسه با میانگین 30 سال گذشته نشان دهنده این است که برخی استان ها همچون بخش های مرکزی تا ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت خشکسالی در ایران چگونه است؟

وضعیت خشکسالی در ایران چگونه است؟