مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 09:552023-07-18سياسي

گلستان مهیای عزای حسینی/ زیر پرچمش یک خانواده ایم


مردم گلستان در آستانه فرارسیدن ماه محرم و عزای سیدالشهدا (ع) مساجد و تکایا را برای برگزاری مراسم آماده کرده و مهیای برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) هستند.

- ایسنا/گلستان مردم گلستان در آستانه فرارسیدن ماه محرم و عزای سیدالشهدا (ع) مساجد و تکایا را برای برگزاری مراسم آماده کرده و مهیای برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) هستند.

محرم نخستین ماه از ماه های دوازده گانه قمری و یکی از ماه های حرام است که در دوران جاهلیت و نیز در اسلام، جنگ در آن تحریم شده بود.

این ماه برای شیعیان بسیار مقدس است؛ زیرا در دهم این ماه امام حسین (ع) و 72 تن از یاران وفادارش برای زنده نگه داشتن دین اسلام ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

شیعیان برای گرامی داشتن یاد و خاطره شیعیان در دهه ی اول این ماه به سوگواری می پردازند و مراسمات مرثیه خوانی، سینه زنی و تعزیه خوانی بر پا می کنند.

شاید در نگاه اول مراسم عزای حسینی فقط مرثیه خوانی و ابراز ارادت به امام باشد ولی در حقیقت محرم دانشگاهی بزرگ برای تربیت انسان ها در تمام گروه های سنی است، دانشگاهی بزرگ که در طول گذشت بیش از یک قرن علی رغم تمام دسیسه های دشمنان اسلام مانع از تحریف دین اسلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلستان مهیای عزای حسینی/ زیر پرچمش یک خانواده ایم

گلستان مهیای عزای حسینی/ زیر پرچمش یک خانواده ایم