مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 12:152023-06-29فرهنگي

نقش برجسته ساسانی پس از بازگشت به ایران چه می شود؟


نقش برجسته ساسانی، که پس از حدود 35 سال به ایران بازگردانده شد، قرار است در موزه ملی به نمایش گذاشته شود، اما تا آن وقت، این سنگ نگاره چه خواهد شد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موزه ملی ایران جایی است که معمولا اموال و اشیاء تاریخی استردادی به کشور، به آن تحویل داده می شود.

جبرییل نوکنده، رییس کل این موزه، روندی که این آثار در زمان بازگشت و پس از آن به ایران طی می کنند را این گونه شرح داده است: آثار تاریخی موزه ای که به قصد استرداد یا برگزاری نمایشگاه از کشوری به کشوری دیگر منتقل می شوند، در کشور مبدأ، با حضور امین اموال /نمایندگان قانونی، بسته بندی و پلمب می شوند.

با توجه به این که یکی از عوامل مهم در حفظ و نگهداری آثار تاریخی، شرایط محیط پیرامون آن ها به لحاظ دما، رطوبت نسبی، میزان آلاینده­ های گازی، ذرات معلق هوا و آفات (حشرات و میکروارگانیسم ها) و غیره است، این آثار طی زمان در محیط نگهداری خود با برخی از متغیرهای فوق به پایداری می­رسند.

لذا هرگونه جابه جایی آثار از یک محیط به محیط دیگر ضمن آن که می تواند تنش هایی را به آن ها وارد کند، باعث انتقال آلودگی ها از جمله آفات از محیط اولیه به محل جدید می شود­.

پس از انتقال، اثر به یک دوره کوتاه قرنطینه یک تا دو روز و گاه بیشتر، بستگی به نوع اثر، نیاز دارد تا بتواند به مرور خود را با شرایط آب وه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش برجسته ساسانی پس از بازگشت به ایران چه می شود؟

نقش برجسته ساسانی پس از بازگشت به ایران چه می شود؟