مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 00:202023-07-08اقتصادي

445 هزار تن گندم از زارعان آذربایجان غربی خریداری می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سال زراعی گذشته در بیش از 420 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و امسال پیش بینی می شود این مقدار به بیش از 445 هزار تن برسد.

- خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از شروع فصل برداشت گندم تاکنون 60 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است، افزود: هم اکنون خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در 67 مرکز خرید در مناطق مختلف استان شروع شده و در صورت نیاز تعداد مراکز نیز قابل افزایش است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص قیمت نهایی گندم نیز اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری 150 هزار ریال برای هر کیلوگرم نرخ گذاری و تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی های صورت گرفته، نرخ جدید خرید تضمینی گندم به زودی در تمامی مرکز خرید اعمال می شود، اضافه کرد: با تعیین نرخ جدید خرید تضمینی گندم به زودی و بر اساس اولویت، پرداخت مطالبه گندم کاران استان نیز آغاز می شود.

شهبازی با بیان اینکه امسال 394 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار دارد، یادآور شد: 104 هزار هکتار از گندم زارهای استان دیم و بقیه به صورت آبی کشت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

445 هزار تن گندم از زارعان آذربایجان غربی خریداری می شود

445 هزار تن گندم از زارعان آذربایجان غربی خریداری می شود