مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 15:202023-05-30اقتصادي

طرز کار بانک مرکزی در اجرای پروژه ریال دیجیتال بررسی شد


سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: طرز کار بانک مرکزی و وجاهت قانونی این مجموعه در اجرای پروژه ریال دیجیتال در جلسه این کمیسیون بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل 90 مجلس با موضوع بررسی طرز کار بانک مرکزی و وجاهت قانونی این مجموعه در اجرای پروژه ریال دیجیتال، گفت: بر اساس قانون پولی و بانکی، بانک مرکزی اجازه استفاده از ابزارهای مالی غیر فیزیکی را ندارد و تنها می تواند با در نظر گرفتن مصالح اقتصادی و پشتوانه لازم، اقدام به انتشار شکل فیزیکی انواع مسکوکات و اسکناس کند.

وی افزود: صرف نظر از اینکه آیا ورود به موضوع ریال دیجیتال از منظر اقتصادی و با در نظر گرفتن تهدیدات موجود یک نیاز برای اقتصاد کشور است یا خیر، لازم است برای این امر قانونگذار یعنی مجلس شورای اسلامی در چارچوب طرح یا لایحه اعلام نظر کند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون پولی و بانکی موجود هیچ جا چنین اجازه ای به بانک مرکزی برای ورود به موضوع ریال دیجیتال یا انتشار پول غیرفیزیکی به هر نحوی داده نشده است، لذا کمیسیون اصل 90 بر این نکته تاکید کرد که لازم است بانک مرکزی ضمن توقف روند موجود در زمینه ورود به عرصه ریال دیجیتال، مستندات قانونی در این زمینه را ارائه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرز کار بانک مرکزی در اجرای پروژه ریال دیجیتال بررسی شد

طرز کار بانک مرکزی در اجرای پروژه ریال دیجیتال بررسی شد