مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 08:352023-06-04بين الملل

تنها راه پایان جنگ سودان چیست؟


نبرد میان عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی حمیدتی همچنان ادامه دارد و اثری در افق از پایان این جنگ خانمانسوز به چشم نمی خورد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- مهر نوشت: سودان کشوری آفریقایی است که در طول 6 دهه گذشته همواره درگیر مشکلات داخلی و جنگ و درگیری بوده و این بحران ها سر انجام منجر به تجزیه این کشور پهناور به دو بخش شمالی و جنوبی شد.

از 15 آوریل گذشته درگیری میان دو ژنرال یعنی عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال حمیدتی مصائب بسیاری برای مردم سودان به ویژه پایتخت این کشور به ارمغان آورده است.

کمبود مواد غذایی در کشوری که پیش از این هم به اندازه کافی درگیر مشکلات و جنگ داخلی به ویژه در دارفور در غرب این کشور بوده است، روزهای سختی را برای مردمان این کشور آفریقایی به همراه داشته است.

طرف های نظامی درگیر در این کشور پول و ثروت این کشور را به قیمت معیشت شهروندان آن تباه کرده اند.

اثرات زیانبار جنگ بر اقتصاد سودان بخش زیادی از مخارج عمومی دولت سودان صرف درگیری هایی شده که بحران های اقتصادی و معیشتی این کشور را تشدید کرده است و بنا به تاکید ناظران دلیل عدم توسعه در سودان نیز هزینه های بیش از حد برای درگیری های مسلحانه است که منجر به فقیر شدن شهروندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها راه پایان جنگ سودان چیست؟

تنها راه پایان جنگ سودان چیست؟