مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 01:402023-06-07پزشكي

این علائم خطرناک را هنگام شنا جدی بگیرید


سخنگوی اورژانس خوزستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به لزوم انجام کمک های اولیه در مواجهه با افراد دچار غرق شدگی، گفت: در صورتی که مصدوم تنفس و یا ضربان قلب نداشته باشد باید به سرعت عملیات احیای قلبی ریوی شروع شود.

- عارف شرهانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش خطر غرق شدگی اظهار کرد: همه ما می دانیم استان خوزستان رودهای زیادی از جمله کارون، دز، کرخه، مارون یا جراحی، شاوور و زهره دارد که همه این رودخانه ها برای افراد محلی و بومی شناخته شده اند و به ندرت برای این افراد اتفاق غرق شدگی و خفگی رخ می دهد.

وی با اشاره به شرایط رودخانه های خطرناک برای افراد غیربومی و شرایط غیر طبیعی آب رودخانه و حتی نوع رودخانه و برکه، تالاب، نهر، کانال، زهاب ها افزود: بر اساس مشاهدات و تجربیات اورژانس 115 بعضی از افراد بدون شناسایی محل شنا، گول رنگ و سردی آب و اقلیم را می خورند و با شیرجه در آب، با کف رودخانه یا سنگ های تیز و یا سیم و آهن پاره هایی برخورد می کنند که این اتفاق، پیامدی جز ضربه مغزی و پارگی شکم و بیهوشی نخواهد داشت.

چگونه سرمای آب، جان می گیرد؟ سخنگوی اورژانس خوزستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: رودهایی که در خوزستان وجود دارند، خروشانند و از سنگلاخ های تیز و کشنده عبور می کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این علائم خطرناک را هنگام شنا جدی بگیرید

این علائم خطرناک را هنگام شنا جدی بگیرید