مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 15:102023-06-04اقتصادي

شهرستان فلارد مورد هجوم «ملخ مراکشی» قرار گرفت


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مزارع روستاهای ابواسحاق شهرستان فلارد مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزارتایی از ملخ مراکشی قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فرشید شبانی اظهار کرد: از نهم خردادماه جاری مزارع روستاهای ابواسحاق شهرستان فلارد در چهارمحال و بختیاری مورد هجوم یک گروه بزرگ چند ده هزارتایی از فاز مهاجر ملخ مراکشی قرار گرفت که از سمت مراتع شهرستان سمیرم به این مزارع وارد شده اند.

وی تصریح کرد: ملخ مراکشی یکی از ملخ های بومی و ساکن است که در برخی سال ها نظیر سال زراعی جاری به دلیل شرایط آب و هوایی و تغذیه ای وارد فاز مهاجر شده که به صورت دسته های بزرگ به مزارع و مراتع و حتی باغات هجوم آورده و خسارات جبران ناپذیری ایجاد می کنند.

شبانی ادامه داد: در حال حاضر سطوح آلوده منطقه موردنظر به این آفت خطرناک 100 هکتار زراعی و 100 هکتار مراتع منابع طبیعی است.

وی بیان داشت: این میزان شامل 20 هکتار زمین زراعی عدس و نخود دیم، 40 هکتار جو و 40 هکتار گندم است و درصد خسارت در حبوبات 30 تا 40 درصد و در غلات 20 تا 30 درصد برآورد می شود.

شبانی با اشاره به اینکه تا کنون با به کارگیری بیش از پنج دستگاه تراکتور و سم پاش پشت تراکتوری و کارگر سم پاش حدود 50 هکتار مبارزه صورت گرفته است گفت: سایر سطوح زراعی نیز تا روزهای آتی سم پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان فلارد مورد هجوم «ملخ مراکشی» قرار گرفت

شهرستان فلارد مورد هجوم «ملخ مراکشی» قرار گرفت