مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 15:052023-06-15اقتصادي

120میلیارد ریال برای طرح های حوزه بیابان استان سمنان هزینه شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان بابیان اینکه 120 میلیارد ریال برای عملیات اجرایی حوزه بیابان هزینه شد، گفت: این طرح ها برای جلوگیری از خسارت ناشی به زیرساخت های استان اجرا شدند.

- جعفر مرادی حقیقی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه طی سال گذشته از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان سمنان 120 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بیابان زدایی هزینه شده است، ابراز داشت: این طرح ها برای هفت شهرستان استان سمنان در وسعت هشت هزار هکتار به اجرا درآمده است.

وی افزود: از محل این اعتبارات به منظور کنترل و تثبیت ماسه های روان در کانون های بحرانی فرسایش بادی بیش از 120 هزار هکتار جنگل بیابانی دست کاشت تاغزار ایجاد شد که تا حدود زیادی معضل فرسایش بادی، بخصوص در اطراف شهرها و راه های اصلی استان را رفع کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه یک میلیون و 370 هزار هکتار اراضی استان در 19 منطقه تحت تأثیر فرسایش بادی قرار گرفته است، ابراز داشت: از این میزان 535 هزار و 173 هکتار به عنوان کانون بحرانی فرسایش بادی شناخته شده که برای جلوگیری از بروز خسارات به زیرساخت باید اقدامات مناسب حوزه بیابان زدایی در آنها صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

120میلیارد ریال برای طرح های حوزه بیابان استان سمنان هزینه شد

120میلیارد ریال برای طرح های حوزه بیابان استان سمنان هزینه شد