مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 12:352023-06-11اقتصادي

حفر 50 حلقه چاه برای تامین آب منطقه سیستان و زاهدان


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: برای تأمین آب موردنیاز منطقه سیستان و شهر زاهدان طی پنج ماه خیر 50 حلقه چاه در سه دشت حرمک، هامون هیرمند و شیله حفر شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: برای تأمین آب موردنیاز منطقه سیستان و شهر زاهدان طی پنج ماه خیر 50 حلقه چاه در سه دشت حرمک، هامون هیرمند و شیله حفر شده است.

علیرضا قاسمی در بازدید از طرح های آبرسانی استان افزود: 53 درصد آب زاهدان وابسته به چاه نیمه ها بود که با توجه به افت حجم آب در این مخازن از آذرماه سال گذشته پیشنهاد استفاده از منابع خارج از حوزه شهر زاهدان ارائه شد که در این رابطه سه حوزه دشت حرمک، دشت هامون هیرمند و دشت شیله برای این مهم شناسایی شدند.

وی افزود: 15 حلقه چاه در دشت حرمک، 35 حلقه در دشت هامون هیرمند حفر و حدود 10 حلقه نیز در دشت شیله در حال حفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در دشت شیله 6 دستگاه حفاری به طور شبانه روز در حال فعالیت هستند و پیش بینی می شود 30 حلقه چاه در این منطقه حفر شود.

وی تصریح کرد: در دشت حرمک خط برق و آب انجام و چاه با دبی 400 لیتر در ثانیه در مدار قرار گرفته و در دشت هامون هیرمند نیز حدود یک هزار و 200 لیتر در ثانیه برداشت که خطوط برق تقریباً با پیشرفت بیش از 85 درصد د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفر 50 حلقه چاه برای تامین آب منطقه سیستان و زاهدان

حفر 50 حلقه چاه برای تامین آب منطقه سیستان و زاهدان