مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 22:572023-05-31اقتصادي

گیلان 12 اثر تاریخی مرتبط با نوغانداری دارد


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه نزدیک به 12 اثر تاریخی داریم که متعلق به صنعت نوغان است، گفت: آمادگی را داریم یک ردیف اعتباری برای ابریشم گیلان در شهرستان انزلی اختصاص دهیم و این موزه تا قبل از سال 1410 بهره برداری شود.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه نزدیک به 12 اثر تاریخی داریم که متعلق به صنعت نوغان است، گفت: آمادگی را داریم یک ردیف اعتباری برای ابریشم گیلان در شهرستان انزلی اختصاص دهیم و این موزه تا قبل از سال 1410 بهره برداری شود.

ولی جهانی امروز در گردهمایی احیای صنعت نوغان و پرورش کرم ابریشم بندر انزلی در جهت حمایت از مشاغل خانگی که در محل اداره نوغان سابق این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پرونده ابریشم ایران در زمستان 1401 در مراکش به صورت مشترک با هفت کشور حاشیه دریای خزر ثبت جهانی شد.

وی افزود: رویکرد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این است بتواند این جاذبه گردشگری که در استان گیلان داریم را رونق دهد و در همین راستا تفاهم نامه ای با مرکز توسعه نوغانداری کشور انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تصریح کرد: نزدیک به 12 اثر تاریخی داریم که متعلق به صنعت نوغان است و از شهرستان رودسر تا صومعه سرا وجود دارد؛ همچنین فضاهای بسیار بزرگی که قدمت آنها بالغ بر 1


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان 12 اثر تاریخی مرتبط با نوغانداری دارد

گیلان 12 اثر تاریخی مرتبط با نوغانداری دارد