مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 13:052023-06-17بين الملل

روابط بغداد – قاهره؛ پویایی عراق در دیپلماسی منطقه


سفر نخست وزیر عراق به مصر نشان داد که بغداد برای ایفای نقش در دیپلماسی منطقه، از آمادگی بالایی برخوردار است و بر اساس یک برنامه راهبردی حرکت می کند.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: سفر شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به قاهره، یکی از رویدادهای مهم در دیپلماسی منطقه در روزهای اخیر بود.

دیدارهای السودانی با عبدالفتاح الیسیس رییس جمهور، مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب و چهره های دیگر، بخشی از عزم راسخ عراق برای توسعه سیاست خارجی و بها دادن به همکاری منطقه ای را آشکار کرد.

محمد شیاع السودانی و مصطفی مدبولی ، نشست کمیته عالی مشترک را برگزار کردند و امضای 11 یادداشت تفاهم مشترک، بخشی از دستاوردهای این نشست بود.

یادداشت تفاهم میان بانک مرکزی عراق و دستگاه توسعه پروژه های متوسط و کوچک در مصر، یادداشت تفاهم برای همکاری در زمینه پیوستن به سازمان تجارت جهانی، همکاری در حوزه دیپلماتیک و تبادل تجربه میان موسسه خدمات خارجی وزارت خارجه عراق و موسسه مطالعات دیپلماتیک وزارت خارجه مصر، همکاری در زمینه گردشگری و تبادل تجربه میان وزارت برنامه ریزی عراق و وزارت همکاری بین المللی مصر و همچنین همکاری در حوزه ورزش و جوانان، از مهمترین ثمرات دیدار السودانی و مدبولی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط بغداد – قاهره؛ پویایی عراق در دیپلماسی منطقه

روابط بغداد – قاهره؛ پویایی عراق در دیپلماسی منطقه