مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 14:202023-06-09ورزشي

تکواندو و ضعف هایی که زیر «طلا» نماند/نیاز به بازنگری فنی تیم ملی


پرونده رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان درحالی با عنوان ششمی تیم ملی ایران بسته شد که تیم ملی برای رسیدن به شرایط مطلوب و رقم زدن موفقیت های بیشتر به بازنگری فنی نیاز دارد.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه ورزشی- محمد بیرامی: بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان با حضور 949 تکواندوکار از نزدیک به 140 کشور جهان به مدت هفت روز در باکوی آذربایجان برگزار شد.

رقابت هایی که به دلایل مختلف شباهتی با ادوار گذشته نداشت و در سطح فنی فوق العاده بالایی برگزار شد که دلیل اصلی آن نیز کسب امتیاز برای رسیدن به المپیک بود.

در واقع آخرین دوره مسابقات جهانی پیش از المپیک پاریس و ضریب 14 آن در امتیاز باعث شده بود که تیم ها با آمادگی بالا پای به آوردگاه جهانی بگذارند.

نکته ای که در این دوره بیش از هر چیز به چشم آمد، تغییر در تکواندوکاران مدال آور نسبت به دوره قبل بود.

در واقع از 32 تکواندوکاری که در رقابت های جهانی مکزیک موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شده بودند، 14 نفر مدال کسب کردند و 18 تکواندوکار توفیقی در رسیدن به سکو نداشته و اغلب عنوان داران جهان و المپیک باخته و یا حذف شدند.

از میان 16 تکواندوکاری (مجموع مردان و زنان) که در مکزیک 2022 به مدال طلا دست یافته بودند، تنها لنا استویکوویچ از کرواسی موفق شد مدال طلای دوره قبل خود را تکرار کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکواندو و ضعف هایی که زیر «طلا» نماند/نیاز به بازنگری فنی تیم ملی

تکواندو و ضعف هایی که زیر «طلا» نماند/نیاز به بازنگری فنی تیم ملی