مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 18:052023-05-28فرهنگي

ساخت یادمان مزار استاد بزرگ خوشنویسی ایران به پایان رسید


احداث یادمان و مقبره بر مزار میرزا محمدحسین سیفی قزوینی ملقب به عمادالکتاب نهم خرداد با حضور هنرمندان پیشکسوت رونمایی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، احداث یادمان و مقبره بر مزار میرزا محمدحسین سیفی قزوینی ملقب به عمادالکتاب، یکی از سه استادکل خوشنویسی نستعلیق که آخرین حلقه اتصال به مکتب قدمای خوشنویسی است به پایان رسیده و این بنا سه شنبه 9 خرداد 1402 در مراسمی با حضور اساتید پیشکسوت و علاقمندان هنر خوشنویسی رونمایی خواهد شد.

ساخت بنای یادمان بر مزار عمادالکتاب از سال گذشته و با همت و همدلی شماری از خوشنویسان و خیرین هنردوست آغاز شده بود.

علی علی هنرمند خوشنویس با اعلام خبر پایان یافتن احداث بنای یادمان عمادالکتاب گفت: تاکنون مزار هیچ استاد خط و خوشنویسی در کشور المان نداشته و برای اولین بار در کشور بر روی قبر یک خوشنویس المان نصب می شود.

وی با اشاره به همراهی و همدلی حجت الاسلام علیرضایی تولیت آستان مقدس حضرت امامزاده عبدا… شهرری و مساعدت ریاست سازمان اوقاف کشور حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در روند احداث بنا گفت: در احداث این بنا هیچ نهاد یا ارگان یا انجمنی حضور نداشت و یادمان عمادالکتاب به واقع محصول همدلی عاشقان هنر خوشنویسی و ارادتمندان این هنر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت یادمان مزار استاد بزرگ خوشنویسی ایران به پایان رسید

ساخت یادمان مزار استاد بزرگ خوشنویسی ایران به پایان رسید