مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 23:202023-06-15بين الملل

ساخت راه آهن شلمچه- بصره به کجا رسید؟


همزمان با نزدیک شدن به مراحل پایانی طراحی جزییات مسیر راه آهن شلمچه – بصره، دیدارهای مدیران راه آهن 2 کشور در خاک ایران و عراق ادامه دارد تا هر چه سریع تر عملیات مین روبی این مسیر ریلی به عنوان اولین گام عملیاتی برای ساخت راه آهن کربلا بعد از 40 سال آغاز شود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- ایرنا نوشت: پروژه راه آهن شلمچه- بصره با هدف افزایش سرعت کار به 3 قسمت تقسیم شده است؛ قسمت 16 کیلومتر ابتدا 16 کیلومتر بعدی و ساخت پل مشترک که اکنون در مرحله طراحی جزییات مسیر با هدف شروع عملیات مین روبی در نقاطی است که مشخص خواهد شد؛ چراکه دقیقاً مین روبی باید جایی انجام شود که قرار است زیرسازی انجام و ریل روی آن قرار گیرد و مادامی که طراحی کل مسیر انجام نشود، عملیات مین روبی نیز نمی تواند شروع شود.

مقامات ایران و عراق در راستای رسیدن اولین گام عملیاتی که شروع عملیات مین روبی است به طور مرتب دیدارهای خود را تازه می کنند که در جدیدترین دور دیدارها و گفت وگوها، مدیرعامل راه آهن از پیگیری پیشرفت پروژه شلمچه - بصره در دیدار اخیر خود با مدیرعامل راه آهن عراق خبر داده است.

مدیران عامل راه آهن دو کشور در دیدار جدید خود در مرز شلمچه، یکبار دیگر بر سر پیشبرد طرح ریلی درخاک دو کشور گفت و گو کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت راه آهن شلمچه- بصره به کجا رسید؟

ساخت راه آهن شلمچه- بصره به کجا رسید؟