مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-14اجتماعي

لاک پشت منقار عقابی در خطر انقراض است/ اجرای طرح حفاظت در بوشهر


لاک پشت دریایی منقار عقابی از گونه های در معرض انقراض است که در این راستا طرح حمایت و حفاظت از این گونه در چند نقطه استان بوشهر اجرا می شود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: استان بوشهر دارای محیط زیست متنوعی است که دریا بخش مهمی از این اکوسیستم را تشکیل می دهد؛ دریایی که موجودات متعدد و متنوعی را در خود جای داده است.

خلیج فارس قرن ها میزبان گونه های مختلف جانوری بوده و مرجان های دریایی، 27 گونه پستاندار دریایی، پنج نوع لاک پشت دریایی، 90 گونه ماهی و… از جمله موجوداتی هستند که در این دریا زندگی می کنند.

پنج نوع لاک پشت دریایی از گونه های شاخص خلیج فارس هستند که 2 گونه لاک پشت سبز دریایی و لاک پشت دریایی منقار عقابی در سواحل ایران تخم گذاری می کنند که لاک پشت های منقار عقابی در ایران پراکنش بیشتری دارند و آنها جزء گونه های بومی به شمار می روند.

لاک پشت پوزه عقابی (Eretmochelys imicata) یا منقار عقابی گونه ای لاک پشت دریایی از تیره باخه ایان است که به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.

پوزهٔ این لاک پشت برای بیرون کشیدن غذای اصلی خود یعنی اسفنج دریایی از لابه لای مرجان ها به شکل منقار عقاب درآمده و از این رو لاک پشت پوزه عقابی یا منقار کوتاه نامیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاک پشت منقار عقابی در خطر انقراض است/ اجرای طرح حفاظت در بوشهر

لاک پشت منقار عقابی در خطر انقراض است/ اجرای طرح حفاظت در بوشهر