مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:052023-06-06سياسي

تابستان ترسناک در انتظار مردم کرمان؛ احتمال جیره بندی و قحطی آب در کرمان وجود دارد


گزارش های آماری شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می دهد وابستگی مصارف به منابع آب زیر زمینی در استان کرمان به بیش از 93 درصد رسیده است؛ وضعیت به شدت ترسناکی که حالا یکی از نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی اظهارات تأمل برانگیز بیشتری در این .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، عدم کنترل موثر بر وضعیت منابع آب سطحی و زیر زمینی در دهه های گذشته حالا وضعیت آبی نقاط مختلف کشور را با بحران های جدی رو به رو کرده است و بدون شک استان کرمان یکی از استان های پیشتاز در این حوزه است.

همانطور که اشاره شد مستند به آمار و اطلاعات رسمی چیزی حدود 93 درصد از منابع آب مصرفی این استان در حال حاضر از آب های زیر زمینی تأمین می شود که خود به خوبی گویای اوج بحران آب در این استان است.

از جمله دلایلی که کارشناسان پیرامون چرایی وقوع بحران آب در استان کرمان مورد اشاره قرار می دهند، باید به پدیده تغییر اقلیم، توسعه اراضی کشاورزی طی دهه های گذشته، رشد جمعیت و عدم اجرای کامل برنامه های مدیریتی اشاره کرد.

وضعیتی که بررسی ها نشان می دهد تاکنون پیامد های مخربی همانند خشک شدن بسیاری از دشت ها، افزایش زمین های بایر، افزایش عمق بسیاری از چاه ها (8 درصد از مجوز های صادره برای کف شکنی و جابجایی چاه مربوط به استان کرمان است)، گسترش فرونشست، پدیده ریزگرد ها و مهاجرت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابستان ترسناک در انتظار مردم کرمان؛ احتمال جیره بندی و قحطی آب در کرمان وجود دارد

تابستان ترسناک در انتظار مردم کرمان؛ احتمال جیره بندی و قحطی آب در کرمان وجود دارد