مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 15:202023-06-02پزشكي

واکسیناسیون 59 هزار راس دام علیه بیماری بروسلوز در ارزوییه


سرپرست اداره دامپزشکی ارزوییه گفت: 59 هزار راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز در شهرستان ارزوییه مایه کوبی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جاسم حاتمی گفت: این طرح از ابتدای سال جاری در شهرستان آغاز شده و در حال اجرا است.

وی بیان کرد: تب مالت یا همان بروسلوز بیماری عفونی است که بین حیوانات و انسان قابل انتقال بوده و عامل این عفونت باکتری بروسلا است که بین حیوانات و انسان ها به صورت مشترک بیماری زا خواهد بود.

سرپرست اداره دامپزشکی ارزوییه بیان کرد: تب مالت بیشتر از بز، گاو، گوسفند و شتر به انسان منتقل می شود چون انسان با این حیوانات بیشتر در تماس و از فرآورده های لبنی و… استفاده می کند.

وی گفت: بیشتر افراد در معرض خطر دامداران، قصابان، دامپزشکان و تکنیسین های دامپزشکی هستند که آلوده شدن دامداران بیشتر هنگام کمک به سخت زایی (به روش سنتی)، مصرف شیر نجوشیده در زمانی که دام ها را به چرا می برند و همچنین مصرف در زمان های دیگر، در محل دامداری با گرد و غبار آلوده و استفاده از پنیری که از شیر نجوشیده تهیه شده است خواهد بود.

حاتمی ادامه داد: دامپزشکان و تکنیسین های دامپزشکی در زمان تلقیح مصنوعی، تصحیح سخت زایی و جراحی و قصابان در زمان قصابی در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی درگیر بیماری می شوند وی افزود: البته مردم جامعه و تمامی گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 59 هزار راس دام علیه بیماری بروسلوز در ارزوییه

واکسیناسیون 59 هزار راس دام علیه بیماری بروسلوز در ارزوییه