مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 06:412023-06-06اجتماعي

پروانه هایی که می میرند تا ابریشم پا بگیرد


خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، برای دیدن کلثوم بیرانوند و شیوا دلیلی که نوغان داری پرورش کرم ابریشم را شروع کرده اند، باید به خیابان فردوسی راسته وروگردی ها بروم، وارد کوچه که می شوم ساختمان هایی با بافت قدیمی که پر است از نوستالژی توجهم را جلب می کند.

خانم دلیلی که با او برای مصاحبه هماهنگ کرده ام داخل کوچه منتظر است، دیدن خانه قدیمی با درب و پنجره چوبی و درختی که وسط حیاط خودنمایی می کند، من را به خانه پدر بزرگم و خاطراتی که با آنها بزرگ شده ام، می برد.

  رطوبت اینجا غیر قابل تحمل است وقتی داخل اتاق مخصوص پرورش کرم ابریشم می شوم، احساس می کنم وارد اتاق سونا شده ام، با اینکه اولین بار است پیله کرم ابریشم را از نزدیک می بینم و برایم به شدت جذاب است، اما شدت رطوبت به حدی است که چند دقیقه بیشتر دوام نمی آورم.

چند دقیقه ای که داخل اتاق هستم شیوا و کلثوم مشغول جدا کردن پیله ها می شوند، پیله هایی که قرار است به نخ ابریشم تبدیل شوند، در داخل اتاق دو تخت را می بینم که روی آن با برگ و شاخه های خشک پوشانده شده است.

هوای اتاق به حدی گرم است که مجبور می شویم آنجا را ترک کنیم و به اتاقی که در طبقه بالا قرار دارد، برویم، اتاق کوچکی با یک دست رختخواب و مقداری ظرف، که من را یاد زندگی های ساده و صمیمی گذشته می اندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروانه هایی که می میرند تا ابریشم پا بگیرد

پروانه هایی که می میرند تا ابریشم پا بگیرد