مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 10:402023-06-10اجتماعي

دستبافته ای خودرنگ با رنگین کمانی از رنگ


یک بافنده و طراح فرش دستبافت از فرش خودرنگ مهدیشهر به عنوان یک فرش کاملا خاص و با ویژگی های ممتاز نام برد و گفت: این فرش علی رغم خودرنگ بودن و محدود بودن رنگ طبیعی پشم ها اما از تنوع رنگ بسیار بالایی برخوردار است.

- پویا خدامیان با اشاره به تحقیقات انجام شده در خصوص این فرش منحصر به فرد ایل سنگسر اظهار کرد: تحقیقات و پژوهش های انجام شده گویای تنوع بسیار بالای رنگی در این فرش اصیل ایرانی است به گونه ای که رنگ های فرش خودرنگ مهدیشهر تا 33 رنگ نیز عنوان شده است.

وی به چینش و گونه گونی پشم در گونه گوسفند سنگسری پرداخت و افزود: مردمان این ایل از گذشته های دور تاکنون با خلاقیت خاص خود از طیف های رنگی مختلف پشم ها در این دست بافته هنری استفاده کردند.

این هنرمند، تنوع در نقش و متریال ها را از دیگر ویژگی های فرش خودرنگ ایل سنگسر برشمرد و افزود: استفاده از نوع خاصی از پشم بره اول چین که زندگی و چرا در ارتفاعات بالای منطقه سبب شده که طول الیاف آن بلندتر و خوش رنگ تر از پشم دیگر مناطق باشد در کنار بافت های ذهنی و خلاقانه و.

سبب شده که فرش خودرنگ ایل سنگسر فرشی کاملا منحصربه فرد باشد.

وی با بیان اینکه در همه جای ایران حداکثر 6 رنگ بندی از پشم ها وجود دارد اضافه کرد: این درحالی است که به واسطه تنوع آب وهوایی و شیوه زندگی و کوچ عشایر این منطقه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستبافته ای خودرنگ با رنگین کمانی از رنگ

دستبافته ای خودرنگ با رنگین کمانی از رنگ