مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 14:052023-06-13اقتصادي

تاکید بر لزوم حضور مردم نوع دوست فارس در پایگاه های انتقال خون


مدیر کل انتقال خون فارس بر لزوم حضور مردم نوع دوست فارس در پایگاه های انتقال خون و اهدای خون تاکید کرد و گفت: خون و فرآورده های آن امکان نگهداری طولانی مدت ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مجید اکبرزاده در جمع خبرنگاران گفت: 24 خرداد روز جهانی اهدای خون مشخص شده است.

مدیر کل انتقال خون فارس با اشاره به اینکه در زمان جنگ 50 درصد اهدا کنندگان خانم ها بودند الان این رقم پنج و هفت دهم درصد است، اضافه کرد: فرهنگ سازی در بین بانوان ایجاد کنیم با استفاده از مکمل های آهن و فولیک اسید بدون دغدغه و نگرانی مراجعه کنند و اهدای خون داشته باشند و هدف گذاری کشور برای خون دهی بانوان 10 و هشت دهم درصد است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس به عنوان بزرگترین پایگاه کشوری برای فرآورده گیری شناخته می شود، افزود: شیراز قطب توریسم پزشکی هست و 28 درصد از مراجعین بیمارستان ها از سایر استان ها هستند و تیم پیوند در این شهر در دنیا شناخته شده است و با توجه به عمل های جراحی قلب باز و وجود بیمارستان های تخصصی سرطان، جایگاه درمانی انتقال خون در شیراز حائز اهمیت شده است.

اکبرزاده با یادآوری این مطلب که خون اگر نباشد، سلامت و جان انسان ها در خطر می افتد، افزود: فارس چهارمین استان از لحاظ بیماران تالاسمی هست و بیماران هموفیلی، مادران باردار که زایمان پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر لزوم حضور مردم نوع دوست فارس در پایگاه های انتقال خون

تاکید بر لزوم حضور مردم نوع دوست فارس در پایگاه های انتقال خون