مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 11:152023-06-06سياسي

وقتی هواپیمای «میراژ» حرفی برای گفتن نداشت


اسارت یک خلبان میراژ عراقی پیروزی بزرگی بود، زیرا می توانست تاکتیک ها و تدبیرهای فرماندهان ارتش عراق را تا اندازه ای روشن کند و چگونگی دریافت میراژها و به کارگیری آنها را بازگو و فاش کند.

- اسارت یک خلبان میراژ عراقی پیروزی بزرگی بود، زیرا می توانست تاکتیک ها و تدبیرهای فرماندهان ارتش عراق را تا اندازه ای روشن کند و چگونگی دریافت میراژها و به کارگیری آنها را بازگو و فاش کند.

البته در یکی از این نبردها، چهار فروند هواپیمای دشمن روی صفحه رادار هواپیمای اف 14 ظاهر و دوتیر موشک فونیکس به سوی آنها شلیک شد، اما موشک ها رها نشدند و هواپیماهای دشمن گریختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در روز هشتم آذر شهر بستان به دست ارتش عراق گشوده شده بود و اینک تیپ 2 لشکر 16 زرهی ارتش ایران از پل سابله گذر کرد و در ساعت 13:30 روز نهم آذر، پنج فروند هواپیمای دشمن به سوی هواپیمای تجسسی خفاش یی سی 130 در منطقه عملیاتی طریق القدس یورش بردند و یک فروند آنها با هدایت رادار پرنده عراقی و با رادار خاموش تا فاصله 25 مایلی هواپیمای خودی جلو آمد و هنگامی که هواپیمای میراژ در یک لحظه با روشن کردن رادار خود قصد شلیک موشک به هواپیمای خفاش ایرانی داشت، با ناباوری گفت که موشک رها نمی شود ناگزیر می خواست با مسلسل هواپیمای ایرانی را هدف بگیرد که در این هنگام هواپیمای خفاش با هوشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی هواپیمای «میراژ» حرفی برای گفتن نداشت

وقتی هواپیمای «میراژ» حرفی برای گفتن نداشت