مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 19:362023-06-07اقتصادي

سرما و خشکسالی 505 میلیارد تومان به عشایر خسارت زد


مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: سرما و خشکسالی در سال جاری به جامعه عشایری بیش از 505 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حاتم طهماسبی پور عصر چهارشنبه در جریان بازدید از مناطق ییلاقی عشایر اظهار کرد: این خسارت در حوزه های مختلف اعم از دام، راه ها، تأسیسات زیربنایی جامعه عشایری و سایر حوزه های مرتبط با عشایر بوده که بعد از ارزیابی نهایی به مسئولان کشوری ارسال شده تا بخشی از این خسارت ها جبران شود.

وی تصریح کرد: تنها 20 درصد دام جامعه عشایری تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی بوده که خسارت آنها به سرعت پرداخت و برای مابقی گروه های عشایری خسارت دیده نیز پشتیبانی و پرداخت غرامت انجام می شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل ضرورت پوشش بیمه ای را در ابعاد مختلف یادآور شد و گفت: پیشنهاد ما پوشش بیمه ای رایگان و فراگیر برای جامعه عشایری است که هم مرتع و هم دام عشایر را شامل می شود که در این صورت با وارد آمدن خسارت امکان جبران آن در کوتاه ترین زمان فراهم می آید.

طهماسبی پور اعمال مشوق های مورد نظر بیمه ای را در حمایت از عشایر یادآور شد و افزود: متولیان امر باید در این حوزه تسهیل گری کنند تا عشایری که در صعب العبورترین منطقه قرار دارند از مزایای بیمه در صورت وارد آمدن خسارت به دام و جامعه عشایری بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرما و خشکسالی 505 میلیارد تومان به عشایر خسارت زد

سرما و خشکسالی 505 میلیارد تومان به عشایر خسارت زد