مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 12:002023-06-17سياسي

ویژه نامه یکصد سالگی حوزه علمیه قم منتشر شد


مؤسسه کتاب شناسی شیعه ویژه نامه یکصد سالگی حوزه علمیه قم با محوریت پاسداشت مقام علمی و معنوی مؤسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله عبدالکریم حائری یزدی را در دو فصلنامه کتاب شیعه منتشر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مؤسسه کتاب شناسی شیعه ویژه نامه یکصد سالگی حوزه علمیه قم با محوریت پاسداشت مقام علمی، معنوی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مؤسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی را در دو فصلنامه کتاب شیعه منتشر کرد.

در این ویژه نامه پانصد و نود صفحه ای مقالات، یادداشت ها، اسناد و نیز گوشه ای از رخدادهای یکصد سال گذشته حوزه علمیه قم از بدو تأسیس تاکنون گزارش شده است.

نویسندگان، مورخان، و پژوهشگران در هیئت تحریریه تلاش کرده اند، سیمای معنوی، عرفانی و نیز فعالیت های مؤسس حوزه علمیه قم را به تصویر کشیده، سپس نقش سکان داران حوزه علمیه قم پس از ارتحال حاج شیخ عبدالکریم را تبیین و تشریح نمایند.

عبدالحسین طالعی سردبیر کتاب شیعه در بخشی از سرمقاله ویژه نامه، ضمن تشریح ابعاد شخصیتی مؤسس حوزه علمیه قم آورده است؛ آیت الله حائری با درایتی برگرفته از تجربه های کربلا، نجف و سامرا و با مطالعه دقیق زمانه زمینه حضور خود در آن روزگار، با آینده نگری ژرف، چند برنامه مهم را در پیش گرفت که شامل کادر سازی و گسترش حوزه علوم دینی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژه نامه یکصد سالگی حوزه علمیه قم منتشر شد

ویژه نامه یکصد سالگی حوزه علمیه قم منتشر شد