مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 21:502023-06-06اقتصادي

پایان خام فروشی به دنبال تولید اولین محموله مس کاتد در سونگون


حدودا سه هفته پیش، اولین محموله کاتد مس در مجتمع سونگون به تولید رسید؛ بر این اساس بزرگ ترین گام در وعده دولت سیزدهم در امر جلوگیری از خام فروشی برداشته شد.

- حدودا سه هفته پیش، اولین محموله کاتد مس در مجتمع سونگون به تولید رسید؛ بر این اساس بزرگ ترین گام در وعده دولت سیزدهم در امر جلوگیری از خام فروشی برداشته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خرداد ماه سال گذشته بود که رییس جمهوری در سفر به استان آذربایجان شرقی، دستورات ویژه ای برای توسعه ی مجموعه ی مس سونگون داد؛ به گونه ای که ظرفیت کارخانه ی مس کاتد از 200 هزار تن فعلی به 400 هزار تن و فاز چهار با ظرفیت تولید 250 هزار تن کنسانتره مس در سال به یک میلیون تن کنسانتره مس در سال افزایش پیدا کند؛ همچنین وی با ایجاد شهرک صنعتی مس برای صنایع پایین دستی مس در اهر، ورزقان و مرند و استقلال مس سونگون به عنوان یکی از شرکت های اختصاصی در آذربایجان شرقی موافقت کرد.

رییس جمهوری همچنین در این سفر وعده کرد که در خرداد ماه سال 1402، تولید مس کاتد از طریق هیپ لیچینگ عملیاتی خواهد شد.

پس از آن، مهر ماه سال گذشته بود که مدیر مجتمع مس سونگون ضمن اشاره به هدف گذاری صورت گرفته برای تولید 400 هزار تن کاتد در مس سونگون، اظهار کرد: با توسعه مجتمع مس سونگون، برای 40 هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان خام فروشی به دنبال تولید اولین محموله مس کاتد در سونگون

پایان خام فروشی به دنبال تولید اولین محموله مس کاتد در سونگون