مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 22:202023-06-03سياسي

80 درصد بانوان پیش از انقلاب بیسواد بودند


کارشناس ارشد جامعه شناسی و فعال حوزه بانوان استان البرز، گفت: طبق داده های بانک جهانی در مورد دختران 15تا19 ساله دنیا نشان می دهد که تا 60تا80 درصد دختران ایران در سال 1354 بی سواد بودند و ایران از این نظر جزو پایین ترین کشورهای دنیا بوده است.

- مریم صمدی انارکی، کارشناس ارشد جامعه شناسی و فعال حوزه بانوان، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از کرج، در خصوص جایگاه زن و عفاف و حجاب از دیدگاه امام خمینی (ره)، گفت: دیدگاه های امام خمینی (س) به واسطه ارزشمند بودن آنها از اهمیت زیادی برخوردار است و زنان همچون مردان دارای انسانیت هستند و از حقوق برابر در منشور حقوق بشر برخوردارند.

  وی با بیان اینکه نقش زنان در زندگی بسیار حیاتی است، افزود: در حال حاضر زنان نسبت به گذشته حضور پررنگ تری در جامعه دارند چرا که در زمان پهلوی زنان حق حضور در اجتماع را نداشتند.

  صمدی با اشاره به اینکه در زمان پهلوی شاهان پهلوی به منزلت زن توجهی نداشتند و به هیچ وجه موفقیت بانوان در امور مختلف را باور نداشتند، بیان کرد: امام امام خمینی به عنوان معمار انقلاب اسلامی زن را به عنوان یک انسان یک مربی بزرگ معرفی می کند و فرمودند: زن انسان است آن هم یک انسان بزرگ زن مربی جامعه است از دامن زن انسانها پیدا می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد بانوان پیش از انقلاب بیسواد بودند

80 درصد بانوان پیش از انقلاب بیسواد بودند