مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 11:002023-05-31اقتصادي

ارائه راهکاری برای افزایش طول عمر لاستیک ها با نانو


محققان دانشگاهی به منظور ارتقای عمر لاستیک های تولید شده در کشور مطالعاتی را در زمینه کاربرد نانو ذرات در آن اجرایی کردند.

- محققان دانشگاهی به منظور ارتقای عمر لاستیک های تولید شده در کشور مطالعاتی را در زمینه کاربرد نانو ذرات در آن اجرایی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ارتقاء آب گریزی و روغن دوستی لاستیک نیتریله (NBR) واپخت شده با استفاده از نانوذرات اصلاح شده، به منظور افزایش قابلیت جذب مواد نفتی عنوان طرحی است که رضا قمرپور در قالب رساله دکتری و با راهنمایی مسعود جمشیدی به انجام رسانده است.

وی در این باره توضیح داد: در راستای افزایش تولید و مصرف محصولات نفتی در سطح جهان، کنترل و مقابله با آلودگی های نفتی نیز افزایش پیدا کرده است.

جابجایی محصولات نفتی از میدان نفتی تا مقصد، شامل 10 تا 15 مرحله جابجایی همچون انتقال با تانکرها، خطوط لوله، خطوط ریلی و تانکرهای نفتکش می شود.

وی پاکسازی نفت از خطوط ساحلی را یکی از گران ترین فرایندهای پاکسازی آلودگی های نفتی توصیف کرد و یادآور شد: بر اساس تحقیقات انجام شده، 20 درصد از آلودگی های نفتی موجود در آب دریا مربوط به بخش حمل و نقل است که شامل تانکرها، کشتی های باربری و سکوهای شناور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه راهکاری برای افزایش طول عمر لاستیک ها با نانو

ارائه راهکاری برای افزایش طول عمر لاستیک ها با نانو