مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 12:202023-06-14بين الملل

دور تازه نشست آستانه 31 خرداد با حضور ایران، سوریه، ترکیه و روسیه


دور تازه نشست آستانه 31 خرداد با حضور ایران، سوریه، ترکیه و روسیه - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، میخاییل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رییس جمهوری این کشور در امور غرب آسیا اعلام کرد که دیپلماتهای ایران، ترکیه، روسیه و سوریه روز 21 ژوئن(31 خرداد) در آستانه پایتخت قزاقستان با یکدیگر دیدار میکنند.

  براساس گزارش خبرگزاری تاس، بوگدانوف با بیان اینکه یک هیات بزرگ روسی در این نشست شرکت خواهد کرد افزود، معاونین وزارت خارجه کشورهای ترکیه، ایران و سوریه نیز در آنجا حضور خواهند داشت.

بوگدانوف گفته، میانجیگری بین دمشق و آنکار برای تنش زدایی یکی از دستور کارهای این نشست است که درباره موفقیت آمیز بودن آن ابراز امیدواری کرده است.

  روابط سوریه و ترکیه از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال 2011، حمایت آنکارا از معارضان سوری، هجوم پناهجویان سوریه به ترکیه همواره تیره بوده است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه آوریل تلاش کرد روابط میان دمشق و آنکارا را تا حدودی احیا کند و با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار کند اما دولت سوریه دیدار بین سران دو کشور را منوط به خروج نیروهای ارتش ترکیه از خاک سوریه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دور تازه نشست آستانه 31 خرداد با حضور ایران، سوریه، ترکیه و روسیه

دور تازه نشست آستانه 31 خرداد با حضور ایران، سوریه، ترکیه و روسیه