مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 18:002023-05-30سياسي

رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد


رییس مجلس شورای اسلامی و رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به خصوص در حوزه ترانزیت تاکید کردند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، قربانقلی بردی محمداُف رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان عصر امروز (سه شنبه، 9 خرداد ماه)با حضور در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر قالیباف دیدار و گفت و گو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار ضمن خوشآمدگویی به رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان برای حضور در ایران، گفت: سابقه فرهنگی و دینی میان دو کشور، نقاط مشترک و مرزهای طولانی و مطمئن از جمله دلایلی است که باعث تأکید ما بر تحکیم و تقویت روابط میان دو کشور می شود که در این بین، این سفرها می تواند مسیر را برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هموار کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی شک باید این باور در هر دو کشور برای عمق بخشی به روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در شرایط کنونی جهان وجود داشته باشد، گفت: برای تحقق باورهای خود نباید زمان را از دست بدهیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه موضوع ترانزیت کالا و انرژی میان دو کشور و کل کشورهای منطقه با توجه به شرایطی که در منطقه و جهان حاکم شده، بسیار حائز اهمیت بوده و یک فرصت محسوب می شود، گفت: بی شک برای توسعه روابط نیازمند تقویت روابط میان پارلمان ها، دولت ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد

رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد