مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 13:052023-06-02سياسي

تأکید ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا بر توسعه تعاملات


در دیدار رییس جمهور ترکمنستان و دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا بر علاقه مندی دو طرف برای افزایش تعاملات در زمینه های مختلف تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان و هلگا ماریا اشمید دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا بر علاقه مندی دو طرف نسبت به تعاملات در زمینه های مختلف تاکید شد.

در ابتدای این دیدار، دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا با تاکید به علاقه این سازمان به توسعه هرچه بیشتر روابط با ترکمنستان، گواهینامه الحاق شهر آرقاداغ به پروژه توسعه شهرهای پایدار، سبز، سازگار با اقلیم با راهکارهای نوآورانه در منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا و گواهینامه EcoPorts به بندر دریایی بین المللی ترکمن باشی را به رییس جمهور این کشور تقدیم کرد.

سردار بردی محمداف با قدردانی از اعطای گواهینامه های فوق، تاکید کرد که ترکمنستان به منظور تامین صلح و توسعه پایدار در ابعاد منطقه ای و جهانی از همکاری های فعال بین المللی حمایت کرده و در این زمینه به هماهنگی تلاش ها در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا اهمیت ویژه ای قائل است.

در این دیدار تاکید شد که روابط ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا مثمر ثمر بوده و بر اساس برنامه های همکاری مشترک که به طور سالانه توسط دولت ترکم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا بر توسعه تعاملات

تأکید ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا بر توسعه تعاملات