مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 10:062023-06-21اقتصادي

اخذ مالیات از خانه های خالی در همدان


سیدمجتبی حسینی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه طرح انصاف آماده اجرا شده است اظهار کرد: این طرح بر مبنای 6 بند با سه بند الزام قانونی و سه بند تشویقی تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه از دوم تیر ماه اجرا خواهد شد افزود: تعیین سقف افزایش اجاره بها تا 20 درصد اولین بند الزامی این طرح است که مصوبه هیأت وزیران را دارد، تغییر روش محاسبه کارمزد مشاوران املاک و اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی از دیگر بندهای الزامی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان یادآور شد: اگر واحد مسکونی اجاره داده نشود و خالی باشد سال اول 6 برابر مبلغ اجاره، سال دوم 12 برابر و سال سوم تا 18 برابر مبلغ اجاره ملک باید مالیات پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه به محض اجرای طرح انصاف این سه بند قانونی الزام خواهد شد گفت: تشخیص املاک خالی نیز مکانیزهای متفاوتی دارد از جمله استفاده از ابزارهای داده محور همچون بررسی قبوض انرژی مصرفی و خدماتی واحدهای مسکونی.

حسینی با بیان اینکه استثناهایی نیز در بحث خانه های خالی دیده شده است اظهار کرد: بندهای تشویقی نیز بخشودگی مالیاتی و عوارض شهرداری ویژه موجران منصف، معافیت حق عضویت سالانه  ویژه مشاوران املاکی که افزایش 20 درصدی را رعایت می کنند و در نهایت معرفی مشاوران املاک و موجران منصف د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخذ مالیات از خانه های خالی در همدان

اخذ مالیات از خانه های خالی در همدان