مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 12:502023-06-07سياسي

جمهوری آذربایجان: ایروان و باکو در آستانه صلح هستند


وزیر خارجه جمهوری آذربایجان تصریح کرد که ایروان و باکو برای اولین بار از زمان استقلالشان در آستانه صلح قرار گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در جریان سخنرانی در جلسه ویژه شورای دائم سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) تصریح کرد که ایروان و باکو در آستانه صلح قرار گرفته اند.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در حالی از صلح سخن به میان آورده که در روزهای اخیر، وزارت های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان همدیگر را به نقص آتش بس در مواضع مرزی متهم کردند.

رسانه های جمهوری آذربایجان در این خصوص گزارش کردند، بایراموف با اشاره به درگیری های طولانی مدت میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تصریح کرد که در نتیجه تجاوزات ارمنستان، درگیری مسلحانه ای که برای 30 سال ادامه داشت، پایان یافته است و دو کشور برای اولین بار از زمان استقلال خود، در آستانه صلح قرار گرفته اند که طبق آن به حاکمیت، تمامیت ارضی و مصونیت مرزها احترام متقابل می گذارند.

وی در ادامه تأکید کرد که طرف جمهوری آذربایجان تلاش زیادی برای برقراری صلح پایدار انجام داده است و در این خصوص گفت: پس از پایان درگیری، علیرغم رنج، محرومیت و ویرانی هایی که سال ها بر مردم (جمهوری) آذربایجان متحمل شده، جمهوری آذربایجان اقدامات ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری آذربایجان: ایروان و باکو در آستانه صلح هستند

جمهوری آذربایجان: ایروان و باکو در آستانه صلح هستند