مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 09:152023-06-19اقتصادي

صادرات یک میلیون تنی محصولات کشاورزی گیلان


رییس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی گیلان را صادر کردیم، گفت: 85 درصد محصولات کشاورزی کشور از بنادر گیلان به اتحادیه اوراسیا صادر می شود.

- ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی گیلان را صادر کردیم، گفت: 85 درصد محصولات کشاورزی کشور از بنادر گیلان به اتحادیه اوراسیا صادر می شود.

صالح محمدی، گیلان را استان کشاورزی دانست و اظهار کرد: گیلان جزو 10 استان برتر کشور در حوزه کشاورزی است و سالانه محصولات مهمی را تولید می کند.

وی با بیان اینکه در خشکسالی سه میلیون تن و در ترسالی سه و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در گیلان تولید می شود، افزود: 30 درصد اشتغال استان و 50 درصد اقتصاد استان در حوزه کشاورزی است و سهم 18.

5 درصدی در تولید ناخالص ملی داریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با اشاره به شرایط اقلیمی گیلان از جمله منابع آب و خاک حاصلخیز و محصور بودن بین دریای خزر و رشته کوه البرز، تصریح کرد: ظرفیت ویژه ای برای فعالیت های کشاورزی در گیلان وجود دارد و قابلیت کشت بیش از 70 نوع محصول را داریم که 20 نوع محصول به صورت تجاری کشت می شود و رتبه های اول تا پنجم تولید را در کشور داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات یک میلیون تنی محصولات کشاورزی گیلان

صادرات یک میلیون تنی محصولات کشاورزی گیلان