مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 22:102023-06-04بين الملل

واکنش چین به آمریکا پس از حادثه دیروز در تنگه تایوان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، لی شانگ فو، وزیر دفاع چین با دفاع از اقدام نیروی دریایی این کشور و مسدود کردن مسیر ناو های آمریکا و کانادایی که دیروز در تنگه تایوان رزمایش مشترک برگزار کرده بودند، - وزیر دفاع چین از اقدام نیروی دریایی این کشور در مسدود کردن مسیر ناو های آمریکایی و کانادایی در تنگه تایوان با یک ناوجنگی، دفاع کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، لی شانگ فو، وزیر دفاع چین با دفاع از اقدام نیروی دریایی این کشور و مسدود کردن مسیر ناو های آمریکا و کانادایی که دیروز در تنگه تایوان رزمایش مشترک برگزار کرده بودند، گفت که گشت زنی ناو ها با اصل به اصطلاح آزادی ناوبری ، تجاوز به حریم پکن است.

شانگ فو که در اجلاس امنیتی گفتمان شانگری-لا در سنگاپور صحبت می کرد، گفت که پکن درباره آنچه وی تردد بی ضرر خواند، نگرانی ندارد، اما این کشور باید از تلاش ها و اقداماتی که در راستای سوءاستفاده از آزادی ناوبری و تردد بی ضرر و اعمال هژمونی ناوبری است، جلوگیری کند.

اظهارات شانگ فو پس از حادثه دیروز (شنبه) مطرح شد.

براساس گزارش ها، در جریان رزمایش مشترک یک ناوشکن یواس اس چونگ هون آمریکا و یک ناو کانادایی در تنگه تایوان، یک فروند ناوجنگی چینی در فاصله 137 متری آن ها اقدام به مانور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش چین به آمریکا پس از حادثه دیروز در تنگه تایوان

واکنش چین به آمریکا پس از حادثه دیروز در تنگه تایوان