مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 09:402023-06-07پزشكي

57 درصد از بانوان میانسال شهرستان دیر دچار چاقی و اضافه وزن هستند


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: براساس آمارهای موجود 57 درصد جمعیت بانوان میانسال شهرستان دیر دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

- حسین ناظمیان پور در گفت و گو با با اشاره به روز جهانی ایمنی غذا، اظهار داشت: تغییر سبک زندگی به سمت رژیم های غذایی ناسالم و کم تحرکی عاملی برای تشدید اضافه وزن و چاقی به ویژه در بین بانوان شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: حدود نیمی از جمعیت میانسال شهرستان دیّر دچار اضافه وزن و چاقی هستند که سهم بانوان از این مقدار 57 درصد بوده که زنگ خطری برای سلامتی این قشر از جمعیت است.

وی با بیان اینکه امروزه اضافه وزن و چاقی یک معضل جهانی است، تصریح کرد: چاقی، نوعی سو تغذیه بر اثر بیش خواری یا تغذیه نادرست است و یکی از عوامل اصلی بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت و پرفشاری خون به شمار می آید.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به آمارهای موجود در خصوص اضافه وزن و چاقی گفت: حدود نیمی از میانسالان (49.

9 درصد) نزدیک به یک چهارم (21.

5 درصد) از سالمندان و بیش از 30 درصد جوانان و نوجوانان شهرستان دیّر تحت تأثیر اضافه وزن یا چاقی هستند.

ارائه 23 هزار خدمت تغذیه ای وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی بین افراد جامعه گفت: خدمات مشاوره تغذیه در مراکز خدمات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

57 درصد از بانوان میانسال شهرستان دیر دچار چاقی و اضافه وزن هستند

57 درصد از بانوان میانسال شهرستان دیر دچار چاقی و اضافه وزن هستند